Volgers

zondag 18 maart 2018

Scraplings

Hallo blogmaatjes !

Hier ben ik nog eens...

"Scraplings"... ik had er eigenlijk nog nooit van gehoord... Dank zij het Marianne Design Challenge Blog weer iets bijgeleerd.

Het gaat dus om het strookje dat je van een A4 blad zou overhouden als je daar een vierkante kaart uit zou snijden van 27 x 13,5cm. Het strookje dat je verwerkt is nog 27 x 6,5cm

Nu zal ik zelden zelf een vierkante kaart snijden, maar ik heb wel genoeg 'strookjes' over... dus ben ik hier ook maar eens mee aan de slag gegaan.

Ik ben gestart vanuit de kleur van mijn strookjes. De eerste die ik tegenkwam in mijn restjesbak was er één in zwart, één in geel...

Daarop eenzelfde designpapier...


Jawel... dit is twee maal een stukje uit hetzelfde designpapier,
nl. PK9117, Nostalgic Pictures.
 

Op de zwarte scrapling het originele papier gebruikt. Dit papier paste uiteraard helemaal niet op mijn gele basis, maar ik wou persé met hetzelfde papier aan de slag,

dus op de gele scrapling het papier bewerkt met verschillende kleurtjes distress ink, aangebracht met een penseeltje en wat water en mooi rond de afbeelding gewerkt. Zo lijkt het wel een mixed media projectje! Hihi !

Gebruikte MD-materialen:
Scrapling 1 :


PK9117, Nostalgic Pictures.; vlinders LR0357 en ? (dit is het hele kleine vlindertje, ik weet alleen dat hij bij een grotere mal hoorde, maar de welke ?); enemal dots PL4502; tekststempel EC0163 Mindfulness.

Scrapling 2


PK9117, Nostalgic Pictures.; vlinder LR0357; teskstempels uit COL1314; riet LR0409 en border gemaakt met Cr1334 Craftable Basic - rectangle

Deze kaartjes laat ik mee doen bij :
 

Groetjes, Gina

10 opmerkingen:

  1. Nou ik lees dit en ik heb er ook nog nooit van gehoord!! Maar leuk dat je iedere keer weer wat bijleert toch! Erg leuk gedaan en goed opgelost met je distress inkt. Mooi gedaan hoor! De zwarte is ook mooi, maar ik ga voor de gele, lekker vrolijk! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heb je dat superleuk gedaan op je gele scrapling! De mijne komen morgen op mijn blog...
    groetjes
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk zeg. Ja schrapping heb ik al vaker gemaakt, lang geleden. Zezinho heel mooi. Heel verschillend maar allebei erg mooi.
    Groetjes,GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie scraplings,Gina.

    Gr,Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gina a really stunning and very clever artistic post, love it.xx💖 [Aussie aNNie's Blog]

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat super leuk gedaan Gina, vooral de gele hoe je die bewerkt hebt met distress ink geeft een heel mooi effect toppie.
    Gezellig dat je met onze challenge meedoet.
    Groetjes Ellie
    DT MD challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow........Gina! Deze zijn mooi!
    Vooral de combinatie met distress inkt op je papier, gaaf hoor!
    Dank je wel voor het meedoen
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi zeg met deze achtergronden! Van harte met je gewonnen prijs! Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig gedaan! Schitterend resultaat!
    groetjes,
    Syl

    BeantwoordenVerwijderen